Fra 1. januar 2025 satser Granne fullt på maritim forsikring. Den landbaserte forsikringsvirksomheten er solgt til Frende Forsikring. Er du privat- eller bedriftskunde i Granne, les mer om overgangen her.
Kundehistorie - klokke hentet på 17 meters dyp
Dyre verdisaker som du er ekstra glad i, forsikres ofte med en separat verdiforsikring. Slik ivaretar du at nesten alle mulige hendelser er dekket – også uhell, noe som ofte lønner seg for gjenstander som også gjerne har en høy sentimental verdi.
Så hva gjør du når forsikringen er i orden, og klokka forsvinner på 17 meters dyp? For en av våre kunder skjedde nettopp dette.
Kunden var på tur, og skulle bade og bruke sauna. Klokka ble lagt i sekken. En kompis skulle senere hente noe i sekken, og var ikke klar over at klokka også lå der. Det hele endte med at han dro ut en håndduk og at klokka falt i havet.
Kunden visste at det ville være vanskelig å erstatte klokka med en ny, og at prisen på klokka hadde økt. Så han gjorde det han kunne for å få tak i den på bunnen av havet, på en trygg og sikker måte. Selv om det var helg, klarte han til slutt å få tak i et dykkerselskap som kunne komme.
Dykkeren fortalte at det vil være utfordrende å finne klokka, med krevende bunn og steinrøys, men skulle gjøre et forsøk. Og etter 45 minutter med dykking ble klokka funnet i god behold! Litt oppskrapet med ellers helt fin.
Etter et lite vippskrav til dykker, var skadeoppgjøret betydelig redusert med over hundre tusen kroner.
Riktig forsikring er viktig, men minst like viktig er det å redusere skaden som har oppstått – når det er mulig, på en trygg og sikker måte. Takket være denne kundens snartenkte løsning, sparte vi både tid og arbeid i skadeavdelingen her i Granne, noe som også er positivt for andre kunder.
En solskinnshistorie som varmer hjertene på skadeavdelingen 😊